حضرت عزرائيل

سرزمين پارسيان

فرهنگ و گذشته آريایی

به نام يكتاي جان دهنده جان گير

حضرت عزرائیل کیست؟

حضرت عزرائیل یکی از فرشتان خاص خداوند است و در پیشگاه خالق یکتا دارای ارزش و منزلت بالایی است.
در روایت آمده است که روزانه عزرائیل 360مرتبه به انسان نظ می کند تا جانش را بگیرد این فرشته از سوی خدا مامور است و زمانی که مرگ شخصی فرا رسد بدون کم و زیاد در وقت مرگ سستی و غفلت نمی ورزد جانش را به کنتر از لحظه ای از بدن خارج می کند.

خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید:

قُلْ يَتَوَفَّاكُم مَّلَكُ الْمَوْتِ الَّذِي وُكِّلَ بِكُمْ ثُمَّ إِلَى رَبِّكُمْ تُرْجَعُونَ . وَلَوْ تَرَى إِذِ الْمُجْرِمُونَ نَاكِسُو رُؤُوسِهِمْ عِندَ رَبِّهِمْ رَبَّنَا أَبْصَرْنَا وَسَمِعْنَا فَارْجِعْنَا نَعْمَلْ صَالِحًا إِنَّا مُوقِنُونَ


بگو : فرشته مرگ که موکل بر شماست ، شما را می ميراند سپس به سوی پروردگارتان باز می گردانند . تو را عبرت است آنگاه که مجرمان را در نزد پروردگارشان سرافکنده بينی ، گويند : ای پروردگار ما ، ديديم و شنيديم اکنون ما را بازگردان تا کاری شايسته کنيم ، که اينک به يقين رسيده ايم.(سوره سجده آیات 11 و 12)

همچنین می فرماید:

وَالنَّازِعَاتِ غَرْقًا . وَالنَّاشِطَاتِ نَشْطًا . وَالسَّابِحَاتِ سَبْحًا . فَالسَّابِقَاتِ سَبْقًا . فَالْمُدَبِّرَاتِ أَمْرًا

سوگند به فرشتگانی که جانها را به قوت ، می گيرند و سوگند به فرشتگانی که جانها را به آسانی می گيرند ،و سوگند به فرشتگانی که شناورند ،و سوگند به فرشتگانی که بر ديوان ، پيشی می گيرند ،و سوگند به آنها که تدبير کارها می کنند. (سوره نازعات آیات 1 تا 5)

1.فرشته هایی هستند که جان کفر را به سختی از بدن آن ها بیرون می کشند ؛ چنان که کمان دار زه را تا پایان بکشند.

2.فرشتگانی هستند که جان کفار را از میان پوست و ناخن بیرون می کشند تا از درون آن ها با رنج و اندوه برآیند.

3.فرشتگانی هستند که جان مومنان را به نرمی و راحتی از تن بر آرند سپس آنها را وا
گذارند تا آسایش کنند ؛ مانند چیزی که در آب شنا دهند.

4.فرشتگانی هستند که در خیر و ایمان از آدمی زادگان سبقت گیرند یا به وحی بر انبیا از دیوان پیش افتند و ارواح مومنان را زود به بهشت می رسانند.

5.فرشته هایی هستند که سرپرست کار بندگان در طول یک سال هستند



نگار شده در برچسب:حضرت عزرائيل, هنگام بوسيله سرزمين پارسيان| |